מהם פטישי מין?

מאמר זה פורסם ב-שירותי מין בתשלום

מהם פטישי מין?

פטישים מיניים הם מונח רחב לעוררות מינית יוצאת דופן המערבת כל סוג של אובייקט, פעילות או חלק גוף. פטישים מיניים נתפסים לעתים קרובות כטאבו ויכולים לנוע מאוד בעוצמתם. הם יכולים להיות מתונים כמו זיקה לסוג מסוים של בגדים או הלבשה תחתונה למעשים קיצוניים יותר, כגון העדפה להשפלה או שעבוד.

למרות שפטישי מין נראים כתופעה חדשה יחסית בעיני הציבור, האמת היא שהם קיימים כבר מאות שנים. היוונים והרומאים הקדמונים אף תיעדו פטישים בכתביהם. עם הזמן, התפתחה קבלה רבה יותר של פטישים מיניים ואנשים מכל הגילאים, המינים והנטיות המיניות הפכו פתוחים יותר לבטא ולחקור את תשוקותיהם המיניות.

4 פטישי המין הנפוצים ביותר

פטיש לרגליים/נעליים

פטישיזם ברגל הוא כנראה הפטיש הנפוץ ביותר – גברים ונשים כאחד עשויים למצוא את כפות הרגליים מושכות וליהנות לגעת, להריח, לעסות או ללקק אותן. לעתים קרובות זה יכול ללכת מעבר רק הערצה ועוררות ולכלול אובססיה עם נעליים או פריטים אחרים הקשורים לכף הרגל.

מציצנות

מציצנות או הצצה היא פטיש נפוץ נוסף הכולל את הרצון לצפות או לרגל אחר אחרים בזמן שהם מתפשטים או עוסקים בפעילות מינית. מציצנים משיגים לעתים קרובות עוררות מהתבוננות בזוג מסוים או מהתבוננות באנשים דרך חלון או ממקום מסתור סודי.

סאדו מאזו
לקריאה נוספת

ראשי התיבות BDSM מייצגים שעבוד, משמעת / שליטה, סדיזם ומזוכיזם ומתייחסים לקבוצה של פעילויות ופרקטיקות הכוללות שליטה פיזית, השפלה, כאב והנאה. המשתתפים ב- BDSM כוללים תפקידים של דומיננטיים וכנועים ויכולים להתמקד במגוון פעילויות כגון מכות, הצלפות, קשירות ומשחקי תפקידים ארוטיים.

פטישים מציצניים ואקסהיביציוניסטיים קשורים ל-BDSM מכיוון שמציצנים כרוכים לעתים קרובות בישות כנועה שממנה נהנה דומיננטי בהקשר ציבורי למחצה.

פטישיזם אובייקט

לפעמים אדם יכול לפתח פטיש עבור חפצים או חומרים מסוימים. זה יכול לכלול דברים כגון לטקס, ויניל, עור, פרווה או גומי, אך יכול להתייחס גם לחפצים מסוימים כגון נוצות, צעצועים או חלקי גוף. אנשים עם פטישים של חפצים עשויים להתעורר פשוט על ידי ראיית החפץ או עיסוק בפעילויות איתו.

כיצד מתפתחים פטישים?

קשה לאתר את שורש הפטישים אך הסברה היא שהוא נובע הן מהשפעות פסיכולוגיות והן מהשפעות ביולוגיות. פטישים יכולים להתפתח מחוויות ילדות מוקדמות או אירועים טראומטיים שהשפיעו על האדם מבחינה פסיכולוגית. חוויות בבגרות יכולות גם ליצור אסוציאציות מסוימות המובילות לפטיש.

בנוסף, נוירוטרנסמיטורים, הורמונים ואפילו נטייה גנטית יכולים להיות גורמים תורמים. מחקרים אחרונים מראים כי אלה עם פטיש נוטים להיות פתוחים יותר לחוויות חדשות, יש רמות יצירתיות גבוהות יותר, והם מתעוררים בקלות רבה יותר מאשר אלה ללא.

מדוע קיימים פטישים?

למרות שהסיבות המדויקות מדוע פטישים מתפתחים הן עדיין תעלומה, הוא חשב כי הם נובעים בשל הצורך לחפש חידוש והנאה. בין אם זה לצורך סיפוק פיזי, שחרור רגשי או פשוט כדי להגשים פנטזיה, פטישים מספקים לעתים קרובות תחושת סיפוק שלא ניתן למצוא במקום אחר.

מיניות היא ספקטרום ופטישים הם רק קצה אחד של הספקטרום הזה. למרות שלעתים קרובות הם יכולים להיראות מוזרים ומחוץ לנורמה, הם לא חייבים להיראות כיוצאי דופן. במקום זאת, חשוב להכיר במגוון התשוקות המיניות ולאפשר לאנשים לחקור את הפטישים שלהם ללא סטיגמה או שיפוט.

מסקנה

בסופו של יום, חשוב לזכור שפטישי מין הם טבעיים ונורמליים ואין לעשות להם דמוניזציה או ביישה. לכל אחד יש את הרצונות הייחודיים שלו ואם חוקרים אותו בצורה בטוחה ובהסכמה, הם יכולים להוביל לחוויות מיניות מספקות ומהנות. אז בפעם הבאה שהקינק של מישהו עולה בשיחה, זכרו שזה בסדר להיות סקרנים ולאמץ קצת גיוון.

כתבות, סיפורים והמלצות שיכולות לעניין אותך בלוג שיחות סקס ואירוטיקה

גלו את עיר החוף המקסימה הרצליה, ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון, במרחק נסיעה קצר מהעיר התוססת תל אביב, שוכנת עיר החוף המקסימה הרצליה. הרצליה ידועה באתרי הנופש היוקרתיים שלה, בחיי הלילה התוססים ובחופים המדהימים שלה, ומציעה…

לחקור את עולם סרטי הסקס: מדריך מקיף

מאז הופעת הקולנוע, סקס היה נושא פופולרי ושנוי במחלוקת בסרטים. מהיצירות המוקדמות השמרניות והסוגסטיביות יחסית ועד לסרטים המפורשים ופורצי הגבולות של ימינו, סרטי סקס עוררו שיחות וויכוחים ברחבי העולם. בין…