כל מה שצריך לדעת על פטישי מין

מאמר זה פורסם ב-שירותי מין בתשלום

כל מה שצריך לדעת על פטישי מין

פטישים מיניים – או פרפיליות למומחים – נפוצים באופן מפתיע, כאשר אחד מכל חמישה אנשים הוא בעל משיכה מינית כלשהי או עיסוק יתר בחפצים, מצבים או אנשים שאחרים אינם מבינים או משתפים. מהפטיש הנפוץ לכף הרגל ועד המיזופיליה הפחות נפוצה (עוררות מינית מלכלוך וחיידקים), הבנתם היא המפתח ליהנות מהם, לא משנה מה העניין שלך.

מהו פטיש?

פטיש הוא משיכה מינית לאובייקט, חלק גוף או סיטואציה שיש בכוחה ליצור תשוקה או הנאה מינית. זה יכול להיות מתואר גם עניין אובססיבי בחלק גוף או אובייקט, המשמש לעתים קרובות כדי לשפר את הסיפוק המיני. פטישיסטים יכולים לחוש עוררות או התרגשות מלגעת, להריח או לדמיין את הקיבעון שלהם.

באופן כללי, פטישים נתפסים כאינטרסים מיניים חריגים או חריגים. עם זאת, חוקרים מתחילים לראות אותם כנורמליים לחלוטין, כמו כל צורה אחרת של התנהגות מינית. המפתח לכל פטיש הוא שהשותפים המעורבים יסכימו לכך, כל עוד הפטיש אינו כרוך בפגיעה באנשים או בבעלי חיים.

סיבות אפשריות לפטישים

קשה לאתר את הגורם המדויק לפטיש מכיוון שהוא בדרך כלל מסובך וכולל מספר רכיבים. במקרים מסוימים, היא עשויה להיות תוצאה של חוויה אחת (התניה קלאסית) או אבולוציה (התניה של בחירה).

התניה קלאסית מתרחשת כאשר משהו מעורר תגובה לא רצונית אצל האדם שגורמת לסלידה או משיכה מותנית. לדוגמה, מישהו שחווה עוררות דרך ריח של עור יכול להיות תוצאה של חשיפה אינטנסיבית לחוויה חושית זו כילד או כמתבגר.

בנוסף, התניה ברירה מציעה כי פטישים התפתחו לאורך זמן אבולוציוני כדי להפחית תקיפה מינית ישירה כפי שהוא מאפשר לאדם להישאר מגורה באמצעות פנטזיה גם כאשר אין שותף מיני במקביל.

סוגי פטישי מין

בהתחשב בכך שיש מגוון רחב של פטישים, קשה לרשום את כולם. עם זאת, להלן כמה מן הנפוצים ביותר:

· פטיש רגליים: זהו סוג של פטיש שבו הרגליים והבהונות של אדם מעוררות מינית. פולחן רגליים, מציצת בהונות ועבודות רגליים הן כולן פעילויות פופולריות הקשורות לפטיש זה.

· פטיש עור: אלה עם פטיש עור מתעוררים מאוד על ידי המראה והתחושה של עור. לעתים קרובות ידוע שהם אוספים ולובשים בגדי עור או אביזרים.

· מציצנות: מציצן הוא בדרך כלל מישהו שנהנה מצפייה במעשים מיניים של אחרים ללא הסכמתם.

· מיניות אובייקטית: לאנשים עם פטיש מסוג זה יש קשר רומנטי או מיני עם חפץ דומם.

· סאדומזוכיזם:סאדומזוכיזם (S&M) כרוך בפעילויות בין שני מבוגרים בהסכמה שבהן יש הנאה חושית ארוטית. זה כולל גם איפוק, השפלה וגם ענישה.

· מיופיליה:מיופיליה היא מבחינה טכנית תת-קבוצה של מציצנות. זהו פטיש מיני של התעוררות על ידי לכלוך, חיידקים ומחלות.

· אקסהיביציוניזם: אקסהיביציוניזם כרוך בפעולה של חשיפת עצמך בציבור ללא כוונה לקבל ממנו סיפוק מיני.

סיכונים ויתרונות של פטישים

יכולים להיות גם סיכונים וגם יתרונות הקשורים פטישים. אם הפטיש כרוך בפעילויות שאינן בהסכמה, הן יכולות להיות לא בטוחות, מה שמוביל לסיכונים רגשיים ופיזיים חמורים עבור האנשים המעורבים. בנוסף, אם הפטיש נשמר בסוד מבני זוג, זה יכול להוביל לרגשות אשמה, בושה וחוסר אמון.

עם זאת, פטישים יכולים גם להיות מקור לחוויות חיוביות ושמחה, בתנאי שהם בהסכמה. אנשים מסוימים עשויים לגלות שהם יכולים לחקור את הפנטזיות שלהם ולעסוק בפעילויות שבני זוגם בדרך כלל לא היו מסכימים להן. זה יכול גם להיות פורקן להפגת מתח וגילוי עצמי.

מסקנה

ככל שהחברה מתפתחת והדיונים סביב קינק, מיניות ואינטימיות מנרמלים, זה הופך להיות יותר ויותר מקובל ומוערך לחקור פטישים, כל עוד הפעילויות בטוחות ובהסכמה. עניין בפטישים מסוימים יכול להיות מעצים, במיוחד עבור אלה שחשו נבוכים או מתביישים בתשוקותיהם.

בסופו של דבר, חשוב לזכור שיש פטיש זה נורמלי לחלוטין ולא בהכרח אומר שמישהו מוזר או מוזר. פטישים יכולים ליצור קשרים רגשיים חזקים יותר וכל עוד הפעילויות הן בהסכמה ובטוחות, אין שום דבר רע או חריג בקיום כזה.

כתבות, סיפורים והמלצות שיכולות לעניין אותך בלוג שיחות סקס ואירוטיקה

גלו את עיר החוף המקסימה הרצליה, ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון, במרחק נסיעה קצר מהעיר התוססת תל אביב, שוכנת עיר החוף המקסימה הרצליה. הרצליה ידועה באתרי הנופש היוקרתיים שלה, בחיי הלילה התוססים ובחופים המדהימים שלה, ומציעה…

לחקור את עולם סרטי הסקס: מדריך מקיף

מאז הופעת הקולנוע, סקס היה נושא פופולרי ושנוי במחלוקת בסרטים. מהיצירות המוקדמות השמרניות והסוגסטיביות יחסית ועד לסרטים המפורשים ופורצי הגבולות של ימינו, סרטי סקס עוררו שיחות וויכוחים ברחבי העולם. בין…