אוננות: שבירת המיתוסים ואימוץ העובדות אוננות,

מאמר זה פורסם ב-שירותי מין בתשלום

אוננות: שבירת המיתוסים ואימוץ העובדות  אוננות,

אוננות: שבירת המיתוסים ואימוץ העובדות

אוננות, פעולת הגירוי העצמי להנאה מינית, היא נושא שהיה מוקף זה מכבר בטאבו, בושה ותפיסות שגויות. למרות היותה חלק טבעי ואוניברסלי מהמיניות האנושית, היא אפופה לעתים קרובות בסודיות וממעטת להיות מוזכרת בשיח הציבורי. עם זאת, בשנים האחרונות, עם עליית החיוביות והמודעות למין, השיח סביב אוננות משתנה לאט. הגיע הזמן לשבור את המיתוסים ולאמץ את העובדות על אוננות, מעשה שיכול להביא הנאה והעצמה לאנשים מכל מין, גיל או נטייה מינית.

ההיסטוריה של אוננות

לאוננות היסטוריה ארוכה ומורכבת. מימי קדם, הוא זכה הן לשבחים והן לגינויים, לעתים קרובות בהתאם לעמדות חברתיות ותרבותיות. היוונים הקדמונים, למשל, חגגו אוננות כאמצעי לשחרור מתח מיני וקידום בריאות טובה. לעומת זאת, בימי הביניים אוננות נחשבה לחטא ולאיום על החברה, כאשר טקסטים רפואיים אף רשמו טיפולים כדי למנוע אותה.

התקופה הוויקטוריאנית, הידועה בקודים המוסריים הנוקשים שלה ובדיכוי המיניות, ראתה באוננות מעשה מסוכן ומביש. גישה זו נמשכה גם לתוך המאה ה -20, כאשר אוננות נקשרה למחלות נפש ומחלות פיזיות. עם זאת, עם כניסתה של המהפכה המינית בשנות השישים, העמדות כלפי אוננות החלו להשתנות, והנאה עצמית הפכה מקובלת יותר ונדונה בגלוי.

היתרונות של אוננות

למרות הקונוטציות השליליות סביב אוננות, יש ראיות רבות המצביעות על כך שיש לה יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים. בראש ובראשונה, אוננות היא דרך טבעית ובטוחה לחקור את המיניות והתשוקה של האדם. היא מאפשרת לאנשים להכיר טוב יותר את גופם ואת העדפותיהם, ובכך לשפר את המודעות העצמית המינית ואת ההערכה העצמית.

אוננות יכולה לשמש גם כמשכך מתחים ומשפרת מצב רוח. במהלך האורגזמה, המוח משחרר אנדורפינים ואוקסיטוצין, אשר יכולים לעזור להפחית חרדה ולקדם תחושות של רגיעה ורווחה. זה יכול גם לעזור לאנשים הנאבקים עם שינה, כמו שחרור של הורמונים במהלך אוננות יכול לסייע להירדם מהר יותר ולהשיג מצב רגוע יותר.

יתר על כן, אוננות הוכחה כבעלת יתרונות בריאותיים פיזיים. עבור אנשים עם פין, שפיכה תכופה נקשרה לסיכון נמוך יותר לסרטן הערמונית. עבור אנשים עם נרתיק, אוננות יכולה לעזור לחזק את שרירי רצפת האגן, אשר יכול לשפר את השליטה בשלפוחית השתן ולשפר את ההנאה המינית.

שבירת המיתוסים

למרבה הצער, למרות היתרונות הרבים הקשורים לאוננות, מיתוסים רבים ותפיסות מוטעות נמשכים. אחד המיתוסים הנפוצים ביותר הוא כי אוננות היא רק עבור אנשים שאין להם שותף מיני. במציאות, אנשים רבים במערכות יחסים בוחרים לאונן, לבד או עם בן זוגם, כדי להעצים את החוויה המינית שלהם.

מיתוס נוסף הוא שאוננות יכולה להוביל לירידה בחשק המיני או בביצועים. תפיסה מוטעית זו עשויה לנבוע מהרעיון שאוננות מובילה לדלדול האנרגיה המינית. עם זאת, אין ראיות התומכות בטענה זו, ולמעשה, אוננות יכולה להגביר את החשק המיני ולהוביל לחוויות מיניות מספקות יותר.

יש גם אמונה שרק גברים מאוננים, בעוד שנשים לא. זה פשוט לא נכון; אנשים מכל המינים והנטיות המיניות עוסקים באוננות. למעשה, מחקרים הראו כי בעוד גברים נוטים לאונן בתדירות גבוהה יותר מנשים, אין הבדל משמעותי בשכיחות האוננות בין המינים.

התפתחויות עתידיות
המלצה celebrity-escorts.com

עם גוף המחקר ההולך וגדל והעמדות החברתיות כלפי אוננות הופכות חיוביות יותר, ישנם סימנים לכך שהשיחה תמשיך להתפתח. תחום אחד של התמקדות הוא הקבלה של אוננות נשית, אשר לעתים קרובות יש סטיגמה והתעלמו בדיונים על מיניות. ישנם גם מאמצים מתמשכים לקידום חינוך מיני הכולל אוננות כחלק בריא ונורמלי של המיניות האנושית.

בנוסף, התקדמות טכנולוגית, כגון מציאות מדומה וצעצועי מין, משנה את נוף האוננות. חידושים אלה מציעים דרכים חדשות לחוות הנאה ומאפשרים לאנשים לחקור את המיניות שלהם עוד יותר.

מסקנה

לסיכום, אוננות היא היבט טבעי ובריא של המיניות האנושית עם יתרונות רבים. הגיע הזמן לפרק את המיתוסים והתפיסות המוטעות סביבו ולאמץ את העובדות. אוננות יכולה לשפר את המודעות העצמית, לקדם הרפיה ולהשפיע לטובה על הבריאות הגופנית והנפשית. ככל שהחברה ממשיכה לנוע לעבר הלך רוח סקס-פוזיטיבי ומכיל יותר, חיוני להמשיך את השיחה ולהסיר את הסטיגמה מהמעשה המענג והמעצים הזה.

כתבות, סיפורים והמלצות שיכולות לעניין אותך בלוג שיחות סקס ואירוטיקה

גלו את עיר החוף המקסימה הרצליה, ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון, במרחק נסיעה קצר מהעיר התוססת תל אביב, שוכנת עיר החוף המקסימה הרצליה. הרצליה ידועה באתרי הנופש היוקרתיים שלה, בחיי הלילה התוססים ובחופים המדהימים שלה, ומציעה…

לחקור את עולם סרטי הסקס: מדריך מקיף

מאז הופעת הקולנוע, סקס היה נושא פופולרי ושנוי במחלוקת בסרטים. מהיצירות המוקדמות השמרניות והסוגסטיביות יחסית ועד לסרטים המפורשים ופורצי הגבולות של ימינו, סרטי סקס עוררו שיחות וויכוחים ברחבי העולם. בין…